Vis enkelt innlegg
Gammel 08-01-12, 02:02   #83
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Januartrening 2012

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Sorry mente Hypah

Sjelden jeg uttaler meg om trening uten belegg for det jeg kommer med. Magnesium er noe man tar for å bli kvitt eller forebygge kramper. For de fleste av oss amatørtrenere her inne bør vi nok først bli god i trening før vi begynner med magnesium er min påstand. Kona tar magnesium i enorme doser pga sin sykdom, hun har ikke kramper, men så har hun ikke trent så mye hardt, langt og lenge heller akkurat. Skulle hun plutselig gått 1 mil på ski hver dag rett fra sofaen hadde nok ikke all verdens magnesium hjulpet henne fra å få krampe fordi musklene får jo sjokk av å jobbe for lenge...haha.

Jeg har også hatt tendenser til krampe når treningsnivå er for lite og viljen for stor....har som regel gått over når man tar det rolig og bygger opp kroppen til å tåle belastningen over tid, da selvsagt uten magnesium. Dog jeg har heller ikke påvist magnesiummangel. Men som sagt ser mange birkentrenere som eter magnesium som de spiser sitt siste måltid når krampa tar de.....bare så synd at de samme slutter trene når birken er over...hehehe. Kanskje en sammenheng?

  Svar med sitat