Vis enkelt innlegg
Gammel 04-08-14, 17:58   #10
Greeta
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2014
Innlegg: 21
Greeta er på en erverdig vei

Sv: Ny på Ketolysekur!

Ja, fant ut at det var null kh i kjøttdeig. Så hadde taco i dag. Men tacokrydderet hadde 58kh per 100 g, 30 g per pakke. Bruker 2 pk krydder til 700g kjøttdeig, så rundt 40kh i blandingen. Jeg spiste vel 200 g kjøttdeig med salat, så havnet vel rundt 10kh en plass.. (grov hoderegning fra en trøtt og svimmel nybegynner på ketolyse). Spiste til jeg ble mett nok, siden jeg ikke hadde spist frokost eller lunsj i dag pga manko på egg osv.. Må bli strukturert og handle inn tilstrekkelig.
Men i går lå jeg rundt 10 kh sammenlagt. Laget omelett med ost, bacon, fløte på 6kh, som jeg videre spiste restene av til lunsj. Til middag hadde jeg rent kjøtt (svin indrefilet) og 1 stekt tomat med pepper.
Ja, det krever en del for å legge om helt. Det er en helomvending for meg. I cirka 13 år, har jeg levd på ett måltid om dagen, og da halvfabrikert mat (gryteretter, pizza, måltider med potet/ris/pasta osv. Resten av energien gjennom dagen, har kommet fra potetløv, kjeks, sjokolade, smågodt. Jeg har alltid vært et menneske som spiser utifra følelser, og når man legger på seg og blir deppa--> mer sukker for å trøste seg.. Evig ond sirkel!! Føler at jeg bryter ut av den nå, jeg er 31 år, og har aldri vært mer klar for å få tilbake livet! I den forstand at jeg vil gå rundt uten å være flau over blikk, jeg vil kunne se fin og sunn ut. Jeg er jo blitt en kraftig plugg, og det gjør ikke noe godt med selvtilliten..
Takk for tips om "soft-is"!! Hørtes digg ut
Bakgrunnen for min lyst til å bake, er pga hvordan de siste dagene har vært. Jeg har klart å ikke være fristet av sukker (sjokolade er min svakhet). Men når vi har gått i butikken, har de store saftige loffene bare ropt etter meg.. :/ Det lukter så godt!! Og jeg har aldri vært et brød-menneske, så rart at jeg nesten klikker når jeg ser en loff, og vil bare jafse den i meg der og da.. Kom over fotball-frua sin oppskrift på boller/skoleboller. De smaker forhåpentligvis søtt og saftig, og jeg får tilfredstilt hjernen med å spise en bolle eller to, med kun 2kh per bolle. Oppskrift her: http://fotballfrue.no/2012/03/09/oppskrift-skoleboller/
Nå blir jo ikke dette en dagligdags ting. Å stappe i seg noen kilo med sukker i uka, er forbi!! Men når det først kniper, er jo ikke fotball-frua sine boller det verste som finnes vel Har jeg en dårlig dag og stapper i meg to boller, er 4kh av dagsrasjonen brukt Skal absolutt begynne å bevege meg mer, det er ikke noe som skal være lettvindt. Mosjon er viktig. Men har bare blitt en tung affære, når man veier mer. Og med trening, glir kiloene fortere av

Greeta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat