Vis enkelt innlegg
Gammel 04-04-11, 15:24   #71
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Gjør deg bikiniklar med Drevon

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Forslag: Kjøp en hel laks istedet, de ligger her på mega nå på 60 kr kiloen! Skjær hele fisken i koteletter og frys ned i porsjoner, eller fileter og frys ned i porsjoner. Mye billigere enn å kjøpe ferdigskjært, og mye bedre enn å kjøpe frossent. Kok kraft på hode, skinn og bein sammen med rekeskall og frys ned i isbit-terninger så har du til siden
Vet ikke om du har vært nede på kaia i Oslo og sjekket ut det de kommer inn med av annen fisk fersk?

Jeg er litt bortskjemt - siden jeg fisker masse på sommeren på Hitra sammen med familien, og både fileterer og lager fiskekaker, fiskeball mm ferdig der og da og fryser ned før jeg frakter det frossent hjem til Hønefoss Det minner meg på at jeg har mye ferdigrenset egenhåndig krabbe i frysen jeg må begynne å få spist opp!! Jobber med å tømme frysen til neste runde i sommer nå
Jeg mangler kun laks faktisk, fryseren er full av makrell også kommer jeg på nå

Så send meg litt makrell! Hehe, neida. Du har mange gode ideer, jeg er fortsatt en ganske fersk "kokk", ettersom jeg knapt kunne koke nudler før jeg ble kasta inn i lavkarbolivet og lage-all-mat-fra-bunnen-av-konseptet. Men jeg er innmari flink med kjøtt og kylling! Så dette er jo husmorsskills på et høyt nivå!
Takk for tips!

Og, nei. Jeg har ikke vært nede på brygga. Det var et ferskfiskutsalg på Olaf Ryesplass før, men det har glimret med sitt fravær de siste par årene.

Opprinnelig lagt inn av Sungrazer, her.

Enig - jeg syns fiskekaker på laks blir helt pyton. Menneh, 10 gram potetmel og 1 dl melk gir bare rundt 15 - 20 gram karbo totalt for hele oppskriften. Mao. helt uproblematisk, for jeg regner ikke med du spiser alle fiskekakene selv.

Med mindre du har problemer med å fordøye melk da, potetstivelsen burde ikke være noe problem.

Jeg fikser ikke noen form for ren stivelse i maten, men det må da gå an uten, jeg bruker egg som bindemiddel i stedet når jeg lager kjøttkaker f.eks. Jeg teller ikke karbohydrater, btw, så hvor mye det blir spiller ingen stor rolle . Jeg har dessverre melkeproteinintoleranse, og kan ikke spise noen meieriprodukter. Dvs, smør går greit.
Og jeg må nok spise alle selv, ettersom det bare er meg og en katt i husholdninga. Katta får jommen klare seg på lettkokt sei! Hehe.

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Du kan ikke drikke noe som helst meieri, heller ikke fløte? Hva med soyafløte? Dette er oppskriften på thorleifs fiskekaker som jeg er stooor fan av Kanskje du bare kan bytte ut fløten med soyafløte? Jeg vet ikke - jeg bare prøver å bidra til at Photo kan spise mer fisk hihi

500g valgfri fisk 100 g bacon (kan utelates, denne oppskriftens næringsinnhold er UTEN bacon) 50 g grovhakket løk 3 egg 1.5dl fløte 1 knapp ts muskat 1/2 ts pepper salt

Takk for oppskrift! Muskat er jo top notch!
Som sagt, nei. Nå blir jeg kan hende litt grafisk her, men fløte renner rett gjennom meg, for å si det sånn, og gir magesmerter. Soya får jeg (haha) brystspreng av, og jeg vil egentlig i det hele tatt være innmari forsiktig med å anbefale ufermenterte soyaprodukter til noen. Mye østrogen ...!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat