Vis enkelt innlegg
Gammel 27-01-06, 15:09   #3
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Om "Skaldeman-kuren"

Opprinnelig lagt inn av HildePåSlankern

Dette er interessant. Jeg ser at Richard Morris er av afrikansk avstamning. Når man snakker om steinalderkost, og at man går ned i vekt på å gå tilbake til røttene, så lurer jeg på om det er forskjell på etnisitet.
(snip)
asiater har levd av ris året rundt i tusener av år og tåler mat som dette? Og hva tåler de som har en blandet etnisitet? Er det forsket på slike ting?
Hilde

Det är en mycket intressant fråga som jag har diskuterat med ett antal forskare - ja, det pågår forskning på området, men inte fra ernaeringsfolkets sida. Vi är bättre på att omvandla fett till värme än andra folkslag, det är ett exempel. Risätarnas slankhet är ett annat. De afrikanska herdefolkens förmåga att tåla animaliskt fett bryter schemat. De har någon annan genetisk mekanism som tar hand om fettet, annars skulle de dö av värmeslag.

Kort sagt: Vi är olika och kostråd borde vara geografiskt utformade.

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat