Vis enkelt innlegg
Gammel 26-03-10, 22:07   #50
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Barn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av nonta, her.

-Hvis det da skulle vise seg at barnet legger på seg ville jeg først forsøkt å unngå sukker i mye større grad, og "pøst på" med fiber og fysisk aktivitet...

Det er i overkant naivt å tro at det kun er mangel på bevelgelse og å pøse innpå sukker som gjør at barn legger på seg! Selv var jeg kostholdsbevisst, i større og mindre grad, siden seks-sjuårsalderen. Både på egenhånd og via leger og helsesøstre. Knekkebrød, grovbrød, poteter, ikke smør, lite saus... Trening 3 ganger i uka (ski/fotball) og mye lek i skog og mark. Likevel endte jeg med overvekt og insulinreisistens.

Opprinnelig lagt inn av Nala29, her.

Ungene som kommer blir i en sukkerfri bursdag vil bli veldig skuffet-og bursdagsbarnet blir ukul fordi hun er den eneste i barnehagen/klassen som ikke serverte gele og is og godtepose. Barn blir mobbet for sånt, de mobber hverandre for det utroligste.

Jeg er villig til å vedde ganske mye på at en spennende opplevelse vil veie opp for mangel på sukkerstimuli! Hvis du tar med to-tre unger til en go-cartbane f.eks, husker de best de elektriske bilene de kjørte eller isen de spiste?
Er det ungene eller vi voksne som er mest opptatt av at man må spise noe godt for å ha det hyggelig og kose seg?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat