Vis enkelt innlegg
Gammel 02-08-07, 15:06   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Tilskudd av omega 3

Jeg bruker Omega 3-6-9 fordi det er den som har vist seg å funke best for min kropp. Omega 3 alene funker ikke helt på samme måten. Men det er nok kombinasjonen av oljene som er viktig. Vi har også forskjellige kroper som reagerer ulikt. Å si at det er et salgstriks er jeg ikke enig i. Jeg har som sagt funnet at bare omega 3 ikke virker som ønsket på meg-

Omega 6 – kan

  • være delvis betennelseshemmende og derfor funke bra for reumatikere (i tillegg til Omega 3) - jeg er reumatiker og ble mye bedre)
  • Hjelper mot PMS og overgangsalderplager, ødem og ømme bryst (faktisk)
  • Hjelper mot utslett og psoriasis (ble mye bedre etter at beg begynte med denne komboen)
  • godt for hår, hud og negler (ditto)
Omega 9 – kan bl.a.
  • Redusere åreforkalkning
  • virke balanserende på blodsukker
  • bedrer immun systemet
  • Reduserer sjanse for brystkreft
  • Fører til noe lavere blodtrykk (det er testet og funnet korrekt)
Det var faktisk min gynekolog som anbefalte Omega 3-6-9, spesielt på grunn av Omega 9 fettsyrens dokumenterte virkning for kvinner.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat