Vis enkelt innlegg
Gammel 15-06-18, 01:12   #12
Bebeess
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2018
Innlegg: 10
Bebeess er på en erverdig vei

Sv: Hard innsats til liten/ingen nytte. Trenger hjelp!

CookingWithGas;

At jeg har noen form for insulinresistens vet jeg ikke. Jeg kan ikke særlig mye om det, men jeg har hverken diabetes, høyt blodtrykk, overvekt eller høyt kolesterol (ref. NHI), og blodsukkernivået mitt er innafor normalen (4,6 sist jeg sjekka). Jeg lider av betennelsessykdommen cøliaki, men tviler på at det kan ha noen innvirkning på fettreduksjon i form av lavkarbo?

Noen andre med cøliaki som har erfaringer rundt dette?

Ellers regner jeg ut at mitt energiinntak bør ligge mellom 1500 og 2000 kcal for vektreduksjon om jeg samtidig vil ha mulighet for økning/bevaring av muskelmasse. Spiser jeg 2 lavkarbomåltider/døgn er jeg vel fint innafor, men da må jeg gå sulten over flere timer, og det er jo ikke bra for forbrenningen i det hele tatt. Jeg er ikke typen som er tilfreds med mange små måltider. Jeg må få metthetsfølelsen før jeg forlater matbordet, hvis ikke blir jeg sulten igjen like etterpå.

Fordelen med å ha energiunderskudd i form av lavkarbo kontra et rent lavkalori kosthold er vel kanskje at blodsukkeret holdes mer stabilt, man føler ikke på sulten like fort og derfor er det mer overkommelig?


Sist redigert av Bebeess : 15-06-18 kl 01:19.
Bebeess er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat