Vis enkelt innlegg
Gammel 16-06-18, 21:21   #20
Sofagubben
Seniormedlem
 
Sofagubben sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2017
Innlegg: 782
Sofagubben er en juvelSofagubben er en juvelSofagubben er en juvel

Sv: Hard innsats til liten/ingen nytte. Trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av CookingWithGas, her.

Men at lavkarbo er det riktige, er det ingen tvil om!

Absolutt. jeg har stort sett bare meg selv å gå ut fra, er ikke så belest og jeg visste knapt hva lavkarbo var for 2 år siden, men jeg ser jo hvor mye et ketogent lavkarbokosthold har gjort med helsa mi nå. Jeg har f.eks hatt IBS i over 20 år og nå er ikke det lenger noe problem, har ikke behøvt Imodium på 2 år nå. Tannkjøttet har sluttet å blø etter tannpuss (som kan være et symptom på diabetes), jeg har ikke lenger hva jeg vil kalle episoder med føling (noe jeg opplevde for første gang for over 40 år siden og som har gjentatt seg med jevne mellomrom opp gjennom livet og som i mange år gjorde at jeg utviklet en slags sosial angst). Nå er slike symptomer helt borte, som følge av at blodsukkeret mitt nå ligger stabilt på mellom 4,8 og 5,2 gjennom hele døgnet (bortsett fra fastende på morgenen hvor det er litt høyere 5,8-5,9).

Det er en grunn til at f.eks Dr. Nowzaradan (legen fra TV-serien My 600 LBS life i Houston som hjelper meget overvektige med operasjoner), setter pasientene sine på en 1200 kcal low-carb/ high-protein diet i måneder før de får operasjon for å få de ned til en tryggere vekt under narkose. De som følger den dietten, går ned fra mellom 20 til 50 kg i løpet av den første måneden. Nå er det jo snakk om ekstremt overvektige der da, men likevel. Han setter dem ikke på fett diett, han setter dem på high protein diet og ingen karber.

En annen fordel med lavkarbo i forhold til tradisjonell sult slanking, er at mye av musklene kan beholdes. Selv har jeg drevet mye med styrkeløft tidligere og som følge av det hadde jeg endel muskler også, alt var ikke fett og ved å gjøre endel lettere styrketrening under slankingen min har jeg klart å beholde ganske mye av muskelmassen, det ville jeg nok ikke klart om jeg slanket meg på gamlemåten. Fordelen er jo i tillegg til det estetiske, at muskler også øker hvileforbrenningen.

__________________
Pure blooded frihetselskende og sannhetssøkende selvstendig individ.
Sofagubben er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo livsstil. Svar med sitat