Vis enkelt innlegg
Gammel 06-11-09, 09:39   #62
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Opprinnelig lagt inn av Maja, her.

Det er mulig at jeg spør veldig dumme spørsmål, men er det virkelig ingen av dere med erfaring fra ketolyse som kan svare meg?

Bør jeg la være å bruke suketter? Eller er det greit å bruke 4-6 suketter (natreen) for dagen? For tiden bryr jeg meg ikke så veldig mye om de helseskadelige sidene ved kunstig søtning. Jeg bare lurer på om det er uheldig for ketosen.

Natreen har nesten like mye kh som sukker (87,8 fant jeg ut). MEN! Det har en ganske lav egenvekt. Tror ikke du en gang kan klare å veie de sukettene. Om du ikke bekymrer deg for det helsemessige ved det (det er aspartam og en del annet drit i det) så kan du trygt bruke natreen. Jeg vet ikke hvor mange karber du skal regne for det antall suketter du bruker pr dag, med mindre det står noe om pr serving på boksen din
Sukrin vet jeg ikke om kan brukes i varme drikker.

Splenda er i alle fall tryggere enn Natreen sånn sett, da det er laga av sukker, og har minst like mye kh som Natreen, men det har den samme lave egenvekten.

Søtningsmiddel kan uansett være en partystopper om det brukes i store mengder, og det kan også øke søtsuget, få deg til å spise mer enn du trenger etc. Greit å være obs på

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat