Vis enkelt innlegg
Gammel 22-10-11, 10:19   #23
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Manglende vektnedgang

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Vanninntak er spesielt viktig for å avhjelpe fettforbrenningen, men ikke alle må drikke 4-5 liter væske hver dag for å få optimal fettforbrenning.

Du lover litt gull og grønne skoger her synes jeg. Du vet ingenting om vekta vil "rase" ned hos TS om hun trener intervall to ganger i uka. Dessuten skal ikke TS så veldig mye ned i vekt, og det vil uansett ta lengre tid i en slik situasjon. Spiser TS i tillegg bare 1400 kalorier pr dag og pøser på med trening, vil det sannsynligvis bli for lite energiinntak til at kroppen slipper fett uansett, så da må man evt justere matinntaket.
Jeg er av bestemt mening at man må få orden på kostholdet FØR man øker på med masse trening, såframt man da ikke har trent jevnt hele tiden.

Derimot kan trening, og da ikke bare intervall men styrketrening/yoga/pilates være med på å endre kroppssammensetningen slik at man blir mindre målt med målebånd, selv om vekta ikke går ned.
Jeg vet flere her inne som har opplevd og gå ned 2 buksestørrelser uten at vekta har endret seg.

Hvis man må få orden på kostholdet FØR man begynner pøse på med trening så er det jammen ikke rart Norge blir feitere og feitere..... Du kan ikke mene det du skrev Nerthus??
Trådstarter ønsker gå ned i vekt, ikke mindre i volum. Ønsker man minske volum raskest mulig, så finnes det kompresjonstøy som fikser det raskere enn man klarer si "sjokoladekake". Det er antall kg som er poenget her, ikke antall cm. Går du ned mange cm i livet, men ikke noe kilo så er belastningen på rygg, knær, ledd den samme og etter all sannsynlighet du vil få en vond alderdom.

Har ikke kommet over noen som har gått ned 20 kg ved å trene yoga, i så fall bør de si fra så yogainstruktørene kan begynne tjene enda mer penger!

Ang væskeinntak: Jeg har faktisk drukket 6-8 liter vann HVER dag i 6 mnd, i enbkelte perioder opptil 12 liter. Og flere med meg har gjort det samme. Hva skjedde; jo vi var obviously aldri dehydrerte, men etter et par mnd så forsvant også all svettelukten/kroppslukten som kan være sjenerende i varmere strøk. Vi følte oss piggere, mer våkne og samtlige gikk ned alt fra 5-15 kilo. Så jo, jeg vil si at vann er en forutsetning for god forbrenning og kroppsfunksjoner generelt, særlig de av dere som er på en lavkarbodiett/kur i den hensikt å tape vekt, ikke cm.
Det holder ikke å drikke 4-5 liter vann pr dag i et par uker og da konkludere med at det ikke ga effekt. Her må du teste det ut i 2-3 måneder, HVER dag. I dag drikker jeg mer normalt, dvs 3-4 liter væske hver dag uten trening og kanskje 1-2 liter mer under treningsdager.

Vann er drivstoff til adskillige prosesser i kroppen og dessverre gis det underordnet prioritering hos mange som slanker seg. man er mer opptatt av antall kcalorier og karbs, enn å faktisk se på basisfunksjonalitet som vann og effektfull trening.

  Svar med sitat