Vis enkelt innlegg
Gammel 09-07-07, 16:18   #8
Dolphin
Seniormedlem
 
Dolphin sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 1.884
Dolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjent

Sv: Formel for proteininntak?

ebbeto: jeg har fått formelen jeg brukte i fra instruksjonsheftet mitt for ketogen kos som jeg går på. Trener endel styrke og trenger derfor godt med proteiner, merker også stor forskjell på hvor godt kroppen fungerer når jeg får i meg nok proteiner. I norge er man veldig redd for å anbefale høye inntak av proteiner men for folk som trener en del er faktisk ikke 1-2 gr per kg kroppsvekt særlig mye.

Hva som er riktig vil jo avhenge av hvem du spør - proteintillhenger vil selvsagt anbefale deg mer en mer restriktive kostholdfilosofer.

du må kjenne etter hva som funker for deg!

750g kjøtt for en mann på rundt 100kg på lavkarbodiett er slettes ikke mye - akkurat passe. Min samboer veier litt over 100kg og går nå på lavkarbo sammen med meg fordi han så resultatene jeg fikk Han spiser rundt 1 kg kjøtt hver dag i tillegg til proteinshaker nå og det er akkurat passe for ham.

Må huske på at det er den fettfrie massen man skal kalkulere med - for mitt vedkommende rundt 42 kg. Dvs at jeg trenger minimum rundt 80 gr proteiner ut fra formelen jeg bruker og det får jeg forhåpentligvis i meg. Spiser ca 2- 3 - 400 gr kjøtt per da uten problem.

__________________
Dolphin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Ketogen Kost Svar med sitat