Vis enkelt innlegg
Gammel 21-01-14, 22:19   #31
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Marianns Pavlova - marengsbotn

Jeg har også endelig fått til sprø pavlova. Lagde minipavlovaer. Mener å ha lest at man bør ha lav hastighet på mikseren også når eggehvitene vispes. Jeg gjorde ihvertfall det. Lot de også tørke på lav varme - ca 100 grader C. i ca en time og femten minutter - lagde de altså små og tynne så steketiden var lang nok. Brukte sprøytepose når jeg hadde de på bakepapir. Noen av de var noe myke når jeg tok de ut av ovnen, men etter en liten stund var de helt sprø.
Brukte sukrinmelis og litt hvitt steviapulver. Det ble en litt isende ettersmak av det, får gi tagatose en sjanse neste gang. Ihvertfall utrolig deilig å erfare at det er mulig å få til marengs som ikke detter sammen og er myk som en vaskefille.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat