Vis enkelt innlegg
Gammel 11-02-13, 17:52   #430
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Trist!
Det jeg mente var at overgangsalderen er invalidiserende for noen.
Hadde en kollega som ble sykemeldt over lengre tid. Ikke sov hun, ikke spiste hun, var deprimert som få og svettet seg gjennom dagene.
Både moren og svigermoren min har hatt mye plager jeg ikke ser grunn til å oppleve tidligere enn nødvendig om man ikke er sikker på at det vil hjelpe!

Jeg er i midten av 40- årene og kunne ikke tenke meg å fjerne eggstokkene om jeg ikke må! Ikke livmoren heller for den sakens skyld, men det ser det ut som om jeg blir nødt til uansett! Om de nå finner ut at det er den som plager meg, da!

Det er sånn jeg har hatt det i 2 år nå Kitt.
Når det er som verst med hetetokter så har jeg vært sykemeldt. Jeg har store søvnplager pga jeg har så mange hetetokter på natta og jeg er da helt utslitt, sur og trøtt på dagen.
Vil si at jeg rett og slett har redusert livskvalitet når det er på topp med hetetokter og jeg er bare 47 år. Det kan jo stå på i årevis dette her med overgangsalder, så ikke noe å se fram mot.
Nå har det jo bedret seg for meg med E-vitaminer, men enda så har jeg perioder med så store plager at jeg nesten har hatt lyst til å trygle legen om å få Østrogen.
Nå går jeg inn i 3 uker uten E-vitaminer igjen pga jeg skal ha en plastikkoperasjon om 3 uker og jeg gruer meg til hetetoktene som jeg vet kommer

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat