Vis enkelt innlegg
Gammel 07-07-10, 14:16   #18
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Kan noen hjelpe en som vil opp i vekt med lavkarbo ..?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg vil sterkt anbefale å lese "bedre uten brød"! Og jeg må si at noen av rådene som har blitt gitt her er hårreisende.... Mye synsing og "alle sier man må spise karbo" propaganda....

Påstår ikke at høykarbo er det sunneste i verden men samme hvor sunt lavkarbo er så kommer man ikke unna at insulin er et av de mest anabole hormonene som eksisterer. Det "tvinger" sukker inn i cellene og styrer også cellenes opptak av amminosyrer. Anbefaler det selvfølgelig ikke som noen fast livsstil men å kjøre en bulk på høsten/vinteren der man spiser i hovedsak magert kjøtt, raske karbohydrater og trener ofte og beinhardt er utvilsomt den mest effektive måten å legge på seg.

Som type 1 Diabetiker er jeg i grunn interessert i minst mulig karbo selv, så jeg kan fortsette med stabilt blodsukker og bare én sprøyte 12-timersinsulin om dagen fremfor nattinsulin, sprøyter hver gang jeg putter noe i munnen og dønn uregulert blodsukker.

Vurderer alikevel en TKD (targeted ketogenic diet), kanskje ispedd litt Intermittent Fasting, når høsten kommer, der jeg spiser lavkarbo men tar en fast oppmålt dose karbo+protein+insulin før og etter trening. Så lenge mengdene er faste bør jeg slippe voldsomme variasjoner i blodsukkeret, og muskelveksten bør være ganske optimal med denne kosten. Lavkarbo og korte faster her og der øker nivåene av veksthormon, testosteron og IGF-1, og karbo+protein+insulin før og rett etter trening vil gi god restitusjon og styrkeøkning.

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat