Vis enkelt innlegg
Gammel 01-02-11, 13:46   #1
pesada
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 25
pesada er på en erverdig vei
Question

Fordeling av karbohydrater

Hei. Er det noen som har noen formening om hvordan karbohydratene bør fordeles utover dagen? Jeg har funnet ut at jeg fungerer mye bedre med litt yoghurt, havregrøt og en frukt i ny og ne. Jeg skal prøve å holde meg på rundt 30 kh, noe som forhåpentligvis tilsier at jeg for det meste er i ketose. Jeg skal i tillegg prøve å holde meg under 1500 kcal om dagen. Er det noen grunn til at dette IKKE kan fungere bra?

Som de fleste sier er lavkarbo vektregulerende, og jeg er ikke overvektig så tror jeg må kutte på kaloriene for å få nå målvekten min som er ca 5 kilo unna. Dette vil gi meg en BMI på ca 20.

Men tilbake til spørsmålet. Er det best å spise karbohydratene tildlig (feks) havregrøt og så spare proteiner og fett til kvelden/middagen etter trening? Eller spiller det ikke noen rolle når karbohydratene inntas så lenge dagsinntaket er det samme? Hvordan vil en optimal prosentfordeling være med tanke på vektnedgang?

Håper på svar.. =)

pesada er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg under 30kh og 1500 kcal om dagen Svar med sitat