Vis enkelt innlegg
Gammel 01-06-12, 17:25   #16
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bilsete uten isofix

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg har vært borti mange bilseter og er nok over gjennomsnittet opptatt av sikring av barn i bil. Og vi har et besafe og jeg hadde aldri i verden kjøpt det selv. Vi har fått det gjennom hjelpemiddelsentralen. Beholder det kun fordi det er greit med et sete i hver bil. Setet er vanskeligere å stramme selen helt( husk maksimalt plass til 2 damefingre mellom selen og barnets kragebein og da må du trekke i fra tykkelsen på klærne, temmelig mange strammer IKKE nok!) i forhold til andre seter vi har prøvd og hatt.

Min favoritt over alle er nok britax two way elite som bakovervendt slo besafe sin i en finsk test, i side kollisjon. Setet ser ikke så sikkert ut som besafe, men det er minst like sikkert, det billigste på markedet, kan festst med topunktsele og går i de fleste biler. Og monteringen er så enkel, at når man bare driller tanter på hvor stramme forankringsselene skal være, så monterer de det uten bruksanvisning.I det setet satt vår 05 modell bakover til bare noen måneder før fylte 6 år uten problemer.

Litt avsporing men lever inn setet til forhandler de fikser selen så den blir lett å stramme.. Det skjedde ofte på setene før men de har utbedret det nå.. Selen ble på en måte slitt inni strammeren

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat