Vis enkelt innlegg
Gammel 18-09-12, 21:25   #21
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Re: Nybegynner in trouble!

Opprinnelig lagt inn av David_Bowie, her.

Heisan

Begynte på lavkarbo for 3 uker siden. Ligger på 5-12 karber i døgnet + at jeg tar de tilskuddene Torkel Andersen har anbefalt. Magnesium etc.

En vanlig dagsmeny er ganske lik denne frokost:
1 tube smørost eller 2 kokte egg

Middag:
2 egg, noe gulost, blomkål/broccoli eller kyllingfilet og kjøtt med sopp/blomkål/broccoli eller omelett med bacon og sopp.

Kveldsmat:
Samme som frokost eller middag eller en kombinasjon av disse.

Passer også på å få i meg nok fett. Spiser gjerne en eller fler skjeer rømme/smør/fløte til maten. Litt avhengig av hvor mye fett det er i den andre maten jeg har spist.
Drikker mye vann. Litt pepsi max innimellom. Eneste utenom denne menyen jeg spiser kan være noe Kims bakon krisp når jeg vil ha noe annet.


Målet med dette er å gå ned fra 98 til til 82-83kg. Er 181cm høy.

Har samtidig med dette satt i gang med intervalltrening, men ikke mer enn 30 minutter 3 ganger i uka. Neppe særlig muskelbyggende altså, men burde være desto mer forbrennende for fett.


Kom i ketose etter 2-3 dager ifølge disse stixene. Har vært der siden.


På disse 3 ukene har jeg kun gått ned en kilo. Noen som har en idé hvorfor?
Mister litt gnisten her … !

Babyspinat, brokkoli, squash, blomkål, etc bør stå for nesten halvparten av det du spiser. Har du ikke hørt om 5 om dagen? en grønnsaksenhet er 100g så 500g er et minimum av grønnsaker per dag. Du klarer ikke komme under 12g karbo av det der alene så da må du redusere osten, som du kan regne med har nesten 1g karbo/100g hvis det står 0g (siden 0g betyr mellom 0 og 1g). PS: Den osten som det står 0,4g på er bedre siden den er mellom 0,4 og 0,5.

En veldig fin fettkilde er jo kaldpresset olivenolje og det kan du ha på grønnsakene istedenfor alle melkeproduktene. Det hjelper for meg

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat