Vis enkelt innlegg
Gammel 19-09-12, 09:27   #25
David_Bowie
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 9
David_Bowie er på en erverdig vei

Sv: Re: Nybegynner in trouble!

Opprinnelig lagt inn av sylwester, her.

Babyspinat, brokkoli, squash, blomkål, etc bør stå for nesten halvparten av det du spiser. Har du ikke hørt om 5 om dagen? en grønnsaksenhet er 100g så 500g er et minimum av grønnsaker per dag. Du klarer ikke komme under 12g karbo av det der alene så da må du redusere osten, som du kan regne med har nesten 1g karbo/100g hvis det står 0g (siden 0g betyr mellom 0 og 1g). PS: Den osten som det står 0,4g på er bedre siden den er mellom 0,4 og 0,5.

En veldig fin fettkilde er jo kaldpresset olivenolje og det kan du ha på grønnsakene istedenfor alle melkeproduktene. Det hjelper for meg

Har da hørt om 5 om dagen, men sliter litt med den på lavkarbo altså. Man har jo ikke så mye å velge mellom. Er heldigvis veldig glad i blomkål og broccoli, så det spiser jeg endel. Går endel spinat og. (hva er forskjellen på spinat og babyspinat?) Squash har jeg bare hørt en masse om. Aldri prøvd. Kan bli flinkere der!

Er det noen spesiell kaldpresset olivenolje du kan anbefale? Er jo så utrolig mange å velge i ...

David_Bowie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat