Vis enkelt innlegg
Gammel 08-02-13, 12:58   #9
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Sv: Lavkarbo Fastelavensboller...(bilder)

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Hehe

Jeg er ikke bekymret for sukkeret for min del - jeg er mer nysgjerrig om det virkelig er nødvendig. I brødbakst bruker man jo sjelden sukker - og der det er i bruk er det iallfall ikke nødvendig... men selvfølgelig har vanlig mel stivelse og ikke fiber. Så det kommer i stor grad an på gjærens evne til å benytte fiber som drivstoff om man kan bake disse bollene helt uten sukker.

Og... er det ikke nødvendig - og bollene blir like gode, vel - så har man lært noe. Men det blir ikke meg på en stund ennå. Er rett og slett ikke i bakehumør.

Når det gjelder agavesirup og glykemisk indeks så er det et vepsebol av meninger som jeg ikke har tenkt å begi meg inn i.

Hm... ja, du har et poeng... Kokosmelet er ganske søtt i seg selv, men er litt usikker på om det er "riktige" karbohydrater for gjæren... Trodde gjæren måtte ha sukker i ren glukoseform... Kanskje noen kloke hoder har svar
Og, jeg må bare få presisere at agavesirup er jeg slett ingen ekspert på Har bare lest meg til det jeg vet på ulike nettsteder, så for all del - vepsebol vil jeg ikke inn i

__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat