Vis enkelt innlegg
Gammel 11-08-10, 19:38   #48
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo har ikke noe for seg

Opprinnelig lagt inn av jae-ols, her.

Lavkarbo fungerer ikke i det hele tatt, hvis du skal trene hardt. Da blir du tom for krefter. Ser at noen har gode erfaringer med lavkarbo, men jeg tror mange har en annen erfaring.

Det er en påstand som i mine øyne er både vag og relativt ubegrunnet, siden det faktisk finnes toppidrettsutøvere, som kan sies å trene HARDT som også lever lavkarbo.

Jeg vil si at jeg også trener HARDT når jeg trener. Jeg går ikke tom på krefter på lavkarbo, og hvorfor? Fordi det i teorien og litt i praksis er umulig. Så lenge man ikke har karbohydrater i kroppen så bruker kroppen fett som drivstoff. En voksen, normal mann har energi i form av karbohydrater til maks 4 timer hard trening, da går han tom. Går han på fett så har han energi nok til rundt 11 tusen timer.

Og siden jeg har 15 kg for mye, så burde jeg da ha energi i massevis uten karbohydrater. Noe som forklarer at jeg aldri går "tom".

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that