Vis enkelt innlegg
Gammel 30-10-10, 23:11   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: ATP til musklene?

http://www.snl.no/.sml_artikkel/adenosintrifosfat

Her er det litt enklere forklart enn det er på wikipedia.

Skal ikke si noe jeg, for jeg ELSKER trening med masse karbohydrater i kroppen, men det er jo nok av folk som trener hardt og masse uten en karb i kroppen, så det er vel sånn at den glukosen evt ATP trenger, den lager kroppen selv da.

Anatomi/fysiologiforelesern min er ille opptatt av muskler. Han driver og tar doktorgrad i noe muskelcellegreier og han nevnte ingenting om karbohydrater i forhold til ATP. Han snakker myyyyyyyyyyyyyyye om muskelceller, så hadde med 100% sikkerhet sagt det om det var sånn Men det blir kanskje litt tynt å bruke det som argument i en diskusjon

Forresten så er det jo nok av disse muskelfolka som stadig er på lavkarbodietter, så da pisser de i eget reir evt..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat