Vis enkelt innlegg
Gammel 16-03-11, 22:22   #27
Treningsfrik
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 43
Treningsfrik er ny på veien

Sv: På gråten, gir opp!

Opprinnelig lagt inn av Elisa86, her.

Trent i 3 uker, (trent før det også, men hadde et 2 mnd opphold)..

Uff, jeg vet det høres dumt ut det jeg skriver, men jeg så for meg at med trening og det og kutte ut brød,pasta,ris OG poteter, noe som er et helt utrolig drastisk steg for meg, ville gjøre at kiloene bare raste av! altså at jeg burde ha gått ned 2 kg til nå da, hvis man tenker 1 kg pr uke... Men jeg skjønner det må hardere innsats til! Og jeg skal ikke gi meg enda.. Og det er mye takket være dere! I stad var jeg så utrolig oppgitt,men har skumma gjennom noen før/etter-bilder også, og det er jo utrolig imponerende hvordan folk henger i, måned etter måned. Og med den støtten man får her, så kan jo dette kanskje bli gøy etterhvert

Treningsfrik: Går på p-piller, har gjort det i årevis.. Får ekstreme menssmerter og bylle-lignende kviser hvis jeg slutter så det er ikke noe alternativ dessverre... Men kan jo absolutt tenkes at jeg hadde gått ned i vekt ja.. Når begynte du å gå ned i vekt? Sto det stille noen uker før det gikk fremover? Du sier lite fett, ja,det kan jo tenkes, men jeg er også litt redd for å få i meg for mye generelt, at jeg som ikke veier såå mye, heller skal gå opp i vekt av for mye fett.. Virker som de virkelig suksesshistoriene kommer fra folk som skal ned 20-30 kg.. Huff kjenner jeg freaker litt ut i dag! hehe

Jeg tror at p-pillene dine har noe med vekta di å gjøre. Jeg har egentlig ikke så veldig lyst til å fortelle deg hvordan vektnedgangen min gikk, for jeg vil ikke ta motet fra deg. Men jeg skal gjøre det siden du spør. Men først må du huske på at jeg gjorde tre ting samtidig. Jeg fjernet hormonspiralen som var en sterkt medvirkende årsak til mange av kiloene, jeg økte treningsmengden fra 4 dager i uka til 6 dager i uka, og så kutta jeg ut ALT av karbohydrater de første tre ukene. Jeg trente slik: 3 dager med løping og to dager med rein styrke og en dag med aerobik/styrke. Jeg løp ei mil en dag, og fem kilometer de to andre dagene. Jeg kom fort i ketose og blei vettskremt fordi det virka som om hele kroppen min stoppa opp, på løpetreninga trodde jeg at jeg skulle dø de siste fem km. Så jeg pøsa på med karbo til jeg følte meg bra igjen. Så da sørget jeg for å få litt mer kunnskaper før jeg satte igang igjen. Og denne gangen visste jeg hvordan kroppen kom til å reagere og da gikk det greit.
Når det er sagt så skal jeg fortelle hvordan vekta mi gikk nedover. De første to ukene gikk jeg ned 3,5 kg. Deretter flata det ut og jeg veide meg ikke før det var gått mange uker, da var vekta 62 kilo. Jeg fortsatte å spise lavkarbo og jeg trente som før. Vekta ble stabil, men muskelmassen økte veldig, så fettprosenten gikk nok noe nedover enda.

Så jeg føler at jeg har min egen suksesshistorie selv om jeg ikke hadde så mange kiloene som skulle bort. Nå fortsetter jeg på LCHF fordi det gir meg store helsemessige fordeler og jeg kommer aldri til å gå over på noe høykarbokost igjen.
En anenn ting jeg har erfart er at selv etter lang tids inaktivitet så taper man ikke muskelmasse. Det skjedde ei forferdelig ulykke med noen som står meg veldig nær. Jeg klarte ikke røre meg ut av sofaen på fire mnd etter dette og jeg mista matlysta totalt. Jeg levde omtrent på egg/fettkakao i denne tia. Når jeg så begynte å trene igjen var jeg like sterk i muskulaturen, og jeg økte i styrke fra gang til gang. Det kommer av at når man lever på LCHF så øker andelen veksthormoner i kroppen. Jeg fikk heller ikke så mye melkesyreplager ved trening.

Men så, etter lang tid med stabil vekt så viste vekta plutselig 4 kg opp. Forundret fortsatte jeg som før, men vekta fortsatte å gå oppover, og jeg merket det godt på hele meg at jeg økte i fett. Det viste seg at jeg hadde fått en alvorlig, men ikke så sjelden, bivirkning av å fjerne hormonspiralen. Jeg var to mnd på vei :-) Så da fulgte en lang periode med hyperkvalme. Jeg måtte få medisin, den hadde den bivirkningen at jeg fikk ulvehunger og kastet meg over alt av usunne karber jeg kom over. Jeg la på meg 11 kilo de fire første mnd, men nå har jeg gått på lchf i 3-4 uker. Vekta raser ikke lenger oppover, jeg har gått opp en kilo de siste tre ukene. Jeg bekymrer meg ikke så veldig for etterpå for jeg vet at jeg klarer å ta det av uten problemer.

Så jeg vil ønske deg lykke til videre. Ikke gi opp. Men jeg ville absolutt prøvd meg uten p-piller, var jeg deg. Jeg tror LCHF kan hjelpe deg med helseplagene dine. Sørg for godt med tilskudd av gode fettsyrer, og fiskeolje. Nok fett er bra for huden din også, og sørger for at du ikke sprekker så lett. Jeg skal innrømme at de to første ukene helt uten karbo var et sant helvete. Men jeg satte meg korte mål. Først fem dager, så fem dager til osv. Og plutselig en dag kunne jeg konstatere at jeg ikke lenger hadde sug etter karbo. Det var en stor dag for meg!

Treningsfrik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat