Vis enkelt innlegg
Gammel 03-05-15, 12:10   #5
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: spiller det noen rolle om karbohydratene kommer fra sjokolade eller brød?

Ser du allerede har fått flere veldig gode svar i denne tråden. http://forum.lavkarbo.no/showthread....59#post1110159

Jeg tror du må være villig til å velge et opplegg og gå for det, finne ut hvor viktig det er for akkurat deg å legge om, bestemme deg for hva du kan leve med, bestemme deg for hva du skal spise i stedet for f.eks. pasta - på lang sikt. Er det snakk om livsstil eller slankekur?
Jeg har selv prøvd halvhjertet lavkarbo, har selv familie som spiser de stivelsesholdige matvarene - jeg er ikke lenger villig til å gjøre alle de unntakene - for det fører ikke noe positivt med seg for meg - jeg gjør noen få unntak - om svigerfar har bursdag, kanskje jeg spiser litt kake - den type unntak. På tur med laget til et av barna nylig valgte jeg å gjøre følgende tilpasninger: Fredag kveld - de andre spiste pizza - jeg bestilte burger uten brød, med salat og dressing og spiste i tillegg noen få av de stekte potetbitene (hadde også trent godt tidligere på dagen) - felles frokost i gymsal - jeg hadde med eget brød med smør, lagd på nøtter/frø/egg og spiste av kjøttpålegg og masse agurk og tomat. Middag - pasta - jeg spiste kun kjøttsausen. Tomt for salat - så det ble kjedelig - men der og da - det fikk gå - supplerte senere på kvelden med blåbær og mørk sjokolade - og en atkinsbar... det fungerte helt fint for et par dager.. hadde jeg spist pastaen, brødet, pizzaen... så hadde jeg endt med ubehagelige blodsukkersvingninger, trøtthet, irritabilitet, etc.... det er ikke verdt det for meg...tåler standard norsk "sunt" kosthold dårligere og dårligere. Men som sagt - du må bestemme deg for i hvilken grad du er villig til å stå for den livsstilen du føler er best for deg - og så, om det er et tema for deg, lære å gi blaffen i og i tillegg respektere at de rundt deg ikke deler din filosofi. Men du må altså bestemme deg for hva som skal være DIN filosofi.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.

Sist redigert av Chamomilla : 03-05-15 kl 12:21.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat