Vis enkelt innlegg
Gammel 21-12-12, 08:24   #113
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Tren som en mann og se ut som en gudinne

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Jeg foretrekker å bruke stang på knebøy for Smith-maskin gir ikke helt samme effekt, føler jeg, men er jeg alene stiller jeg inn sidebarene på stativet slik at de kan ta imot stanga dersom jeg ikke kommer meg opp. Jeg liker stanga for da må jeg også fokusere på at mage/core er med på løftet og dermed gjør jeg ikke noe særlig mageøvelser i programmet.

Det er selvfølgelig viktig med riktig teknikk, uansett øvelse, når man skal løfte tungt og det kan være en fordel og få med seg noen som kan det, evt PT for å få inn riktig teknikk slik at man kan løfte maks. Vil anbefale deg å få gang på markløft, det er øvelsen sin det

Det viktigste er nå at du trener og øker opp så ofte du klarer og kanskje pusher deg utenfor komfortsonen. Merker selv at det ikke alltid er like enkelt dersom man trener alene

Lykke til.

Teknikk er alfa og omega for disse baseøvelsene ettersom feil teknikk kan gjøre mer skade enn nytte.

Sit-ups, beinløft etc, er ikke veien å gå dersom man ønsker en slankere midje. Da er det faktisk meget bra å bruke såkalt somach vaccum. Planke er fortrefflig til å øke styrken i kjernemusklene.
Jeg står når jeg kjører curls, skulderhev etc nettopp for å aktivere mellomgulvet og å bruke støttemusklene mer enn om jeg sitter.

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat