Vis enkelt innlegg
Gammel 08-02-07, 17:59   #38
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Jeg Anbefaler Ikke Den Norske Utgaven Av Dandr

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Ouch!

Jeg har gått og trippet og ventet på denne boka i ukesvis (rot med adresser) da jeg endelig fikk den for noen dager siden.
Jeg har den boka det snakkes om her, tror jeg, 2004-utgaven på norsk med forord av Celina Midelfart, fire bøker i en pakke, hvor sjølveste slankarevolusjonsboka er på 296 sider (ellers de tre andre; kokebok, slankejournal, karboteller).

Men jeg vil vite en ting helt klart: er det faktiske faktafeil i boka? Eller er det bare snakk om at detaljer er utelukket. Jeg kan ikke si at jeg har et problem med å lese engelsk, men jeg har nå en gang kjøpt boka, og begynt å lese i den.... Syntes det var kjekt at den var oversatt til norsk, særlig med tanke på matoppskifter og de medisinske greiene.
Skulle ønske jeg hadde lest dette før.



2004 utgaven fra Celina er basert på 1992 utgaven av originalen. En del nyere forskning og erfaring fra flere pasienter gjorde at Atkins skrev om boka i bpde 1999 og 2002/2003. Det resulterte i en ny og mye forbredret utgave med en stor del endringer. Det sier seg selv at det ikke bare er detaljer som er utelatt når originalen er på 542 sider, - og den norske oversettelsen (med større skrift faktisk) er på 296

Det er helt klare faktafeil i boka, men om du supplerer med det du finner under Lavkarbo ressurser her inne, kommer du sikkert unna en del av de groveste feilene. I tillegg er karbotellern i beste fall unøyaktig. I følge den har bl.a. kokosboller ikke karber.... Bruk matvaretabellen her i forumet isteden.


Dr Atkins:

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat