Vis enkelt innlegg
Gammel 10-05-05, 13:10   #5
DrPork
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 44
DrPork er en juvelDrPork er en juvelDrPork er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Nille

Skjønner hva du sier, og er stort sett enig. Men å sammeligne Atkins og Herbalife blir vel å trekke det litt langt ?? Det kommer an på hvordan man GJØR Atkins vel ? Jeg maser stadig om at folk skal spise grønnsaker og gjør man Atkins riktig SKAL man spise masse grønnsaker - og kutter de stadig inn til benet med grønnsaker og fyller på med protein og fett, ja da tør jeg påstå at de IKKE gjør Atkins, men sin egen versjon. Hva de nå kaller det for kan ikke Atkins lastes for

...og Atkins vedlikehold er jo i praksis mer likt Lindberg enn noe annet - er det ikke ?
(OK, ikke om man har lest den norske utgaven som er basert på 1992 utgaven av originalen da.... Det er store endringer bl.a. ang. fett i 2003/03 utgaven av DANDR)

Ja, å sammenlige Atkins og Herbalife er drøyt, det jeg mener er at begge kan føre til fanatisk karbohydrat avhold, som kan forsterkes ytterligere dersom man opplever stagnasjon.
Hovedproblemet/utfordringen med Atkins, er at over 60% av brukerne blir stående i fase 1 alt for lenge, oppnår ikke det de ønsker, og slutter etterhvert. Dette kan Atkins selvfølgelig ikke lastes for. Derfor mener jeg at det er bedre med SB/Lindberg, for man starter da i et mer naturlig kosthold likt det man ender opp med til slutt.
Dersom man kommer seg til fase 4 i Atkins, er det likt Lindberg/SB. Min erfaring er dog at det er lettere å hoppe fra Atkins til SB fase 1, dersom du har utviklet karbofobi, og tro meg, mange gjør det.

DrPork er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert og naturlig lav GI Svar med sitat