Tråd: Dr. Hexeberg
Vis enkelt innlegg
Gammel 17-03-11, 16:00   #2
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Dr. Hexeberg

Neida, 60 gram karbohydrat daglig er ikke mye i lavkarbo-kontekst! Mange følger dog ketogene dietter når de skal ned i vekt, og da ligger gjerne inntaket på 0-30 gram.

Det går fint an å gå ned i vekt og oppnå store helsefordeler uten å være i ketose! Lavkarbobegrepet dekker vel alt opp til 150 gram karbohydrat om dagen, tror jeg (og så har man de som fokuserer på lav GI, og ikke teller grammene) - og opp til ca 70 gram kh anses det å være fritt frem med fettmengden. Etter dét må man gjerne justere; mer karbo = mindre fett.

Det er mange her som liker Hexeberg og bøkene hennes.

Her er en fin hjelper i forhold til "hva kan jeg spise": Lavkarbo på 3 minutter - videre så har vel Hexeberg nylig utgitt en egnet kokebok?

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat