Vis enkelt innlegg
Gammel 07-04-11, 14:30   #45
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 36
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Optimal Ernæring

Tenkte jeg skulle legge inn litt mat her igjen

Frokost i går:
1 bløtkokt egg med masse smør
1 frokostlapp (basert på jukseloffoppskiften) med skinke og ost
1 frokostlapp med masse brie

Middag:
Laks med blomkålmos (most med fløte, smør, salt, pepper, muskat og gurkemeie)
Revet gulrot
Stor dæsj rømme, og noen klatter smør på laksen

Blei "tidlig" middag for engangs skyld i går (16-17 tia). Måte hjem til syk kjæreste for å pleie han litt, så det blei ikke noe lunsj i går. Småspiste litt nøtter, og et par ruter sjokolade som var igjen fra en fest i helga

Frokosten i dag:
1 bløtkokt egg med smøøør
1 frokostlapp med ost og skinke

Lunsj:
En stor avokado med aromat, smør og majones Følte det blei nok fett i dette måltidet hvertfall! hehe...Hadde egentlig tenkt til å ha på litt philadelphia med urter og hvitløk, men den var visst blitt muggen etter å ha stått i kjøleskapet på lesesalen litt for lenge

Middagen i dag blir:
Biff med bearnaisesaus!!
Litt usikker på hva jeg skal ha som tilbehør, men tror kanskje det blir sellerirot fries (eller noe annet med sellerirot), og en frisk salat med rømme og balsamico.


Gikk gjennom hva slags grønnsaker jeg hadde i kjøleskapet i går: brokkoli, blomkål, sellerirot, gulrot, hodekål, kålrot... veldig mye rotgrønnsaker og "kåler" fant jeg ut Mye av dette er jo litt "fyfy" på et lavkarbokosthold... Så lurer på hvordan forhold dere har til disse grønnsakene med litt mer karbo?

Personlig utelukker jeg ikke dette. Tenker at mye av det er jo ganske sunt sett bort fra karbene, og jeg er jo ikke sååå nøye på antall karber heller, så jeg har ikke noe problem med å unne meg kålrotstappe, stuet kål, kokt kål med smør , eller gulrøtter i ulike former når jeg har lyst på det Er man ute etter vektnedgang må man kanskje passe litt på, men jeg tror ikke disse matvarene alene vil ha noen negativ effekt på helsa? Hva mener dere?

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat