Vis enkelt innlegg
Gammel 14-08-13, 19:15   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: LCHF vs. Fedon?

Jeg klarte Fedon i en kort periode da jeg gikk i stampe med ketogent. Men jeg gikk temmelig fort tilbake på ketogent fordi jeg hele tiden hadde søtsug, mye mere enn før(altså på lavkarbo).

Jeg har brukt 4 år på å klare å ikke sprekke hele tiden, jeg gikk ned 20kg, gikk opp igjen 25kg, nå har jeg gått ned 35kg på to år, og klarer å unngå sprekk hver helg, siste store sprekk var i julen, siden har jeg hatt 3 dager. Men da har jeg klart å gå tilbake til ketogent igjen.

Jeg koser meg med is ja, hjemmelaget deilig is som smaker mye bedre enn noe man får kjøpt, fløteis med for eksempel stevia laget i ismaskin. Jeg spiser innimellom sukkerfri sjokoalde eller 86% sjokolade, skeier ut med masse frøknekkebrød om jeg føler for noe knekkebrød, eller lager meg ostekake med funlightsaft som gelebase. Slike ting som ligner på kaker, men sukkerfritt. Jeg klarer ikke å holde meg helt unna søtt, men det ødelegger mye, mye mindre med sukkerfrie og melfrie kaker enn å tryne i kakefat. En periode hadde jeg med meg sukkerfrie kaker i alle selskaper, det harj eg lsuttet med, fordi jeg ikke har behov for det mere.
Det hender jeg tryner i atkinsbarer, men jeg går ikke opp i vekt av de slik jeg gjør med sukkergreier.

Da jeg hadde gått opp de 25kg følte jeg meg skikkelig mislykket, jeg var utrolig langt nede fordi jeg gikk opp de kiloene på en sommer, en sommer der jeg var veldig aktiv, tross 137kg fordelt på 160cm. Men jeg bestemte meg for å legge om kosten igjen, fordi jeg visste at det eneste som funka var ketogent/lchf. Jeg tillot meg da i starten å lage så mye lavkarbokaker og desserter jeg ville, byttet ut sukker og mel med søtstoff og mandler, etter hvert ble det mindre og mindre slikt.
Men en ting holder jeg på, en rute 86%sjokolade hver dag, den lille biten er min hverdagsluksus til kaffen.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat