Vis enkelt innlegg
Gammel 10-07-09, 00:40   #8
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: OE, hva skiller det fra f.eks Skaldemann og Atkins?

Jeg mener OE har mindre proteiner, mer karbohydrater og mer fett Her diskuteres forskjellen mellom OE og Atkins, bare kjipt at tråden er noe amputert (fra side 4 og utover står det mye interessant)
Har prøvd OE en liten periode og det var egentlig veldig greit, men det ble for tungvint å holde styr på alt. Dessuten har gratisprogrammene såpass store feil at jeg enten gikk veldig over proteingrensa, eller ble liggende langt under. (Og jeg er i tillegg veeeeldig glad i kjøtt, og da ble proteinbegrensning litt kjipt 65 gr protein er jo ingenting!)

Denne formelen står et stykke ut i tråden:

Sitat:

Husk at man i den første fasen bør bruke forholdet 1 gr protein : 2 gr fett : 0,5 gr karbo pr kilo kroppsvekt om man har en del kilo å gå ned, når man etter hvert nærmer seg stabiliseringsvekta, så endrer man sammensetningen av næringsstoffene til 1 : 2,5-3,5 : 0,5-0,8. Dette er forholdstall hentet fra boka om OE.

Vil absolutt anbefale å prøve, selv om jeg personlig syns det var for komplisert.
Man går greit ned i vekt, det er lettere å leve med i sosiale sammenhenger, og listen over matvarer man kan spise er lengre
Jeg er ingen OE-ekspert da, så det kan hende jeg har misforstått noe

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat