Vis enkelt innlegg
Gammel 27-02-13, 16:59   #135
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Barn på lavkarbo

Jeg er enig i at om noen år vil man få se effekten av lavkarbo kosthold, men jeg tror ikke at alt kommer til å være positivt. Jeg lever selv på moderat lavkarbo (/grovkarbo etterhvert) og i mine øyne er det mest fornuftig, basert på hva jeg kan om ernæring. Forøvrig er jeg veldig enig i Kitt sine meninger her inne, også i denne tråden.

Ang helsevesen og fagfolk, er det ingen tvil om at det finnes mange som burde oppdatere seg mer. Også leger lar seg styre endel (av og til ALTFOR mye) av egne holdninger, noe jeg med ME kan skrive under på. Men mange har også mye fornuftig å fare med, og at de kan mye om menneskekroppen og hvordan den fungerer er det vel ingen tvil om. Mer enn de aller fleste. Forskning synes jeg derimot er ganske så pålitelig, så lenge det er mange nok personer involvert over et langt nok tidsrom og alle aspekter er grundig testet. Når det gjelder bl a kosthold og dietter, vil det ta noen år før man ser langtidsvirkningene.

(Og jeg stoler IKKE på bilmekanikeren! Err'u gærn?? Der har jeg blitt så grundig lurt atte' )

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat