Vis enkelt innlegg
Gammel 19-05-15, 00:13   #18
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Økende smerter - reumatisme? Anti-inflammatorisk kosthold?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg får det egentlig ikke helt til å stemme med fibromyalgi, ingen tegn til angst eller depresjon, ikke unormalt trett og sliten, sover godt om natten, ingen mageproblemer (kun litt oppblåst om jeg spiser brød o.l). Det som passer er vel smertene og så har jeg nok sensitiv blære (må i alle fall tisse ofte!). For en mnds tid siden var jeg riktignok sliten og kroppen hang liksom ikke helt med, må innrømme at jeg da selv lurte på om det kunne være fibromyalgi eller noe annet... Men nå fungerer kroppen bra igjen og jeg føler meg i bra form.

Jeg har fått sjekket hendene for slitasjegikt med røntgen, men ingen funn (selv om det kan ta årevis med symptomer før det blir synlige endringer). Jeg fungerer overhodet ikke på så lite karbohydrater som kun et par frukter og en skål havregrøt om dagen gir da henger kroppen i alle fall ikke med - jeg har prøvd i flere mnd og det går ikke rett og slett. Men jeg spiser nok til daglig mye mindre karbohydrater enn gjennomsnittsnordmannen allikevel.

Har vært hos legen med ledd/muskelsmertene flere ganger, dog har aldri fibromyalgi vært nevnt. Jeg har heller aldri hatt mer smerter om man trykker på et bestemt punkt så jeg kjenner meg ikke igjen der, men smertene hopper nå rundt. Akkurat i dag er det hoftene som er vrange igjen, gikk litt på asfalt i bunadsko i går og antok at det var derfor, selv om det ikke var sååå mye gåing heller. Jeg vet da søren jeg... Skal lese litt mer om fibromyalgi i alle fall. Takk for innspill og råd!

Du høres mye ut som min mamma. Og der stemmer det heller ikke med fibromyalgi, selv om mange av symptomene er like. Hun har slitasjer etter mange år med tunge løft med feil teknikk. Har til og med fått påvist slitasjer i storetåleddene.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat