Vis enkelt innlegg
Gammel 01-05-16, 16:09   #2
Ethereal
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2013
Alder: 40
Innlegg: 306
Ethereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt av

Sv: Oppskrifter, Lavkarbo!

Opprinnelig lagt inn av Helina, her.

Hei! Har prøvd å lage en blogg om lavkarbo mat, med mange oppskrifter. Er helt ny i gamet, så om noen har noen kommentarer til bloggen, så er jeg glad for det

http://helina1.blogspot.no/

Andre som blogger om lavkarbo- oppskrifter?

Jeg så mel i en god del oppskrifter der, og mel/korn, om det er speltmel eller hvete, inngår som regel ikke i lavkarbokost i særlig stor grad.

Selv om innholdet av mel er så lite at totalinnholdet av kh blir lavt, så er ikke akkurat mel noe å "bruke opp kh på", det gir ikke kroppen vår noe den trenger som den ikke kan få fra sunnere kilder, men tilfører kalorier og stivelse. Selv om en oppskrifts totale karbohydratinnhold er lavt, tenker jeg selv på ingredienser, og hva de gir meg for energiinnholdet, og mel er for meg en ingrediens som ikke er "verdt det".

Om man vil bruke mel for bindeevne/andre kvaliteter mel har i matlaging, er det jo opptil en selv, men mange lavkarbere vil styre unna oppskrifter med mel i, og en blogg der det inngår i mange av oppskriftene, vil bli mindre interessant.

Bare et tips.


Sist redigert av Ethereal : 01-05-16 kl 16:28.
Ethereal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberalt, men disiplinert lavkarbokosthold Svar med sitat