Tråd: Black Sunday
Vis enkelt innlegg
Gammel 14-07-08, 10:59   #1
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg
Talking

Black Sunday

Det er navnet på kaken min som jeg lagde i går-seeeent i går vel og merke

Jeg fant den i en eller annen annonseavis, men har gjort den om til min egen, det må vel være lov? Byttet ut littegranne, og siden den ble bakt på en søndag, voila I give YOU BLACK SUNDAY

I såfall, denne kaka lover å være mørk, kraftig, fuktig og så god at du mest sannsynlig ikke vil klarer å stoppe etter kun ett stykke.

Hemmeligheten ligger i mye kokesjokolade og kaffe, og dessuten ikke noe mel av noe slag.


Ingredienser:
250 gram smør
250 gram kokesjokolade(selvsagt av den lovlige sukkerfrie og karbfrie)
1 dl sterk kaffe
2 dl natrenea eller splenda
4 egg


Smelt smør og kokesjokolade sammen med kaffe i en kjele på svak varme. Rør blandingen jevn. Ta kjelen av platen. Bland i sukker og sammenpiskede egg med en stålvisp. Hell deigen i en liten , rund form(20 cm) med bakepapir i bunnen. Stek kaken på rist midt i ovnen ved 175 grader i 1 time.
Avkjøle kaken i formen, og gjerne i kjøleskapet til dagen etter. løsne kaken fra formen ved å skjære rundt kanten på kaken med en skarp kviv ta kaken ut av formen og fjern bakepapiret. Sett kaken på et passende fat og nyt den!

Er det ønskelige så kan man og legge et lag med sjokoladekrem på toppen, litt tynt lag av smeltet kokesjokolade og smør.
Noen liker også å ha litt vaniljeessens i røra og det går fint an

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat