Tråd: Pavlova
Vis enkelt innlegg
Gammel 16-05-14, 00:24   #59
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Pavlova

Lagde denne med Kvamsens vaniljekrem (NAM!!) og ca 50/50 tagatose og sukrin+ (tror det var ca 70 g tilsammen (eller mindre). er ikke sikker, for vekta sviktet da jeg begynte å helle på tagatose) og liiit flytende natren og noen dråper (5??) nøytral stevia (fra iHerb). Jeg smakte på eggehvitekremen når den stivnet, og da fant jeg ut at den måtte ha litt til og det var da jeg tilsatte flytende stevia (fra iHerb)
NYDELIG!!
Min ble ikke stiv og sprø, men det gjorde ingenting, den smakte fortreffelig og mannen måtte ha flere "teststykker"
Hadde jordbær (ferske), og frosne blåbær og bringebær som hadde fått stått og rent godt av seg oppå vaniljekremen.

Selve marengsen ble temmelig mørk og det luktet ikke bra sånn halveis ut i stekingen, men det hadde ingenting å si på smaken!
Jeg skrudde ned på temperaturen da jeg så at den begynte å bli brun, det var kanskje det som gjorde at den ikke stivnet??
Ja, og så brukte jeg xantan gum som fortykningsmiddel, men jeg tror ikke at det hadde noe å si.

Denne skal jeg lage flere ganger

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat