Vis enkelt innlegg
Gammel 13-08-12, 16:01   #9
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Mål om å ligge på 100-150 karb per dag er dette likevel lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Dolly, her.

Ja må jo finne ut om jeg kan leve med dette

Jeg og mannen skal feire dobbel 30 årsdag den 18. august og kommer da til å spise kake tenkte å lage en kake med sukrin som har lite kalorier og lite karb også...

Hovedproblemet mitt er sukker og andre søtsaker... og klarer jeg å holde meg unna det vet jeg at jeg kommer langt

Helt enig med det du sier..." må jo finne ut om du kan leve med dette". Hva du kaller det er jo revnende likegyldig. Mat, er en god benevning. Når noen spør meg hva jeg "går på", svarer jeg ofte at jeg går på mat.
Vanlig mat. Antall karbohydrater gidder jeg ikke å telle lenger. Jeg gjorde det en gang, når jeg synes sånt var interessant.
Er det en bursdag eller annen feiring, og det serveres kaker, spiser jeg ekte, usunne kaker med hvetemel og sukker. Jeg har IKKE troen på lavkarbovarianter, fordi: Kaker og sånt skal spises så sjelden at de få gangene i året jeg spiser det, så spiser jeg mye karbo enheter. Hvetemel blir jeg dårlig av, men jeg blir ikke så dårlig at jeg ikke synes det er verdt det. Om du trives med den maten du lager og spiser, så fortsett med det. Skal du ned i vekt, så dra litt ned på kcal pr dag (eks 150 kcal mindre pr dag) og utfør en aktivitet i 30 min, en aktivitet som gjør deg svett. Så får typen aktivitet være helt opp til deg I det lange løp vil deg gi deg en bedre hverdag. Husk at muskelbevegelser gjør at muskelcellene skaper flere GLUT 4, som suger til seg sukker, og gjør at det ikke fester seg på sideflesket , men går til energi i muskler istedet.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat