Vis enkelt innlegg
Gammel 16-01-08, 12:38   #1
Sugarjunkie
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4
Sugarjunkie er ny på veien

Trenger litt hjelp her, please! (Spørsmål om Ketolysekuren)

Begynte på ketolysekuren for en uke siden og har allerede gått ned 1,5 kg. Kroppen føles lett og maten er aldeles ikke så ille, snarere tvert imot. Savner selvfølgelig pasta og brød (som jeg i utgangspunktet ikke er veldig gla i), men skal klare å holde meg i 2 mnd for å se hva som skjer. er vel en liten prøvekanin, som alltid har prosjekter på gang (ikke slanket meg før da..) Men trenger litt hjelp her!

Noen spørsmål:
1) Må man spise 15 nkh om dagen eller er 10 nok?
2) Må nkh per dag, komme nesten utelukket fra salat og grønnsaker, eller er det greit å spise en salat til lunsj og grønnsaker til middag for så å fylle opp resten med andre matvarer?
3) Regner dere et egg som 1 nkh, eller droppes dette i de 15 nkh?
4) Hvilke grønnsaker bør man spise mest av? (Spiser isbergssalat, rød paprika, agurk, sopp, blomkål og brokkoli hver dag)...
5) Noen som vet hvorfor det ikke er anbefalt å gå på ketolysekur hvis man bare skal ned 10-12 kilo? (Ser ikke på meg selv som veldig overvektig, men i følge BMI min ligger jeg så vidt i overvekt og kan ta av 10-12 kg og fortsatt ha en sunn BMI).

Har vært mye inne og lest i forumet og takker høyere makter for et sted som dette Både motiverende, opplysende og støttende!
Tusen takk for alle ildsjeler som gjør en god jobb med å hjelpe oss andre som trenger starthjelp

__________________
Sugarjunkie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat