Vis enkelt innlegg
Gammel 05-10-12, 15:46   #11
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Treningstråden for oktober 2012

Opprinnelig lagt inn av gamlebyen, her.

hehehe, selvom du tuller, så et litt seriøs svar.

dette er i utgangspunktet et program der målet er volum, ikke nødvendigvis styrke. Og å kutte hviletiden er også en belastningsøkning. Har jo også økt vektene en del gjennom september. Med en så kort hviletid mellom settene oppnår man også en kardiovaskulær effekt.

Cheesy selfshot fra gymmets toalett tatt i går

Volum? Men vil ikke volumet komme selv om man blir sterkere da? Synes nå disse styrkeløfterne ser temmelig volumiøse ut.

Hmm, kanskje jeg burde pumpe meir på reps da siden jeg godt kunne utviklet muskla i overkroppen en smule ja. Jeg holder meg stort sett på 5-12 reps med relativt tunge vekter (ift min kroppsvekt på 67kg iallefall).

Vil det bli mer volum om jeg tar flere reps og lettere vekter istedetfor? På den annen side, så "kondisjonerer" jeg så ofte at jeg tror kanskje volumet mitt forsvinner i svette uansett...kanskje.

Men trener ikke så hard styrke som deg heller jeg da, her går det for tiden mest i slynger av typen Red Cord som vi har hjemme. En aldri så liten lumbago forårsaket av knebøy satte en effektiv stopper for tung styrke en tid fremover, heldigvis kun muskulært og antakelig en sterk kjernemuskulatur hindret verre skade når det først skjedde.

Det flaue er jo at det skjedde i treningsrommet og ikke under IKEA møbelmontering etc. Men da veit jeg hvordan en ambulanse ser ut fra innsiden iallefall

  Svar med sitat