Vis enkelt innlegg
Gammel 13-10-08, 11:02   #21
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Hvilken vin anbefaler du?

Jeg skulle tro at Mojito skulle være en grei lavkarbodrink?
Tror ikke det er karbo i ren hvit rom (brun derimot?)??
Edit: Fant ut at f.eks Huracán Carta Blanca har 0,01g/liter...altså er den "safe".

Den originale Bacardi Mojito er slik:
1 del Bacardi hvit rom
3 deler Club Soda
12 Mynteblader
1/2 lime
1/2 del sukker

Erstatter man sukkeret med splenda burde da dette være greit? En halv lime er ikke så mange gram karber vel?

Favorittdrinken min dette.


Sant nok, Amarone har sikkert høyt restsukkerinnhold. Den ene jeg fant dette oppgitt på hadde 7g/liter.
Ser at mange viner - spesielt de i lavere priskategori - ikke har oppgitt sukker.
Men fant på en av favorittene mine blant Rioja, Campo Viejo Reserva har som Photobscura så korrekt sier bare 2g/liter...altså bare 1,5g på en flaske...oi oi oi. Heretter skal jeg jammen kose meg med vin altså! Blir nok hver gang vi drar på hytta!
Får vel gå sånn ca ut fra at de fleste viner ligger rundt omkring der vil jeg tro.

Eller...en annen billigfavoritt - Rosemount Shiraz Cabernet har faktisk 6,7g/liter!
Nå blir det jo ikke så ille om man deler ei flaske med et par andre da - 5g/flaske, delt på 2 til 4...er til å leve med.

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat