Vis enkelt innlegg
Gammel 30-10-10, 07:15   #12
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan kan man vite hvor stor kropp man genetisk er ment å ha?

Opprinnelig lagt inn av lifejack, her.

Sjansen for xy vil være ca 1/2 og ikke 1/4. Ellers ville det jo vært 75% sjanse for å få jente, mens det i virkeligheten er 48,6%.
Ang TS' spm: Det er vel ikke noe fasitsvar, men endel går etter ting som tykkelsen på håndledd o.l. Jeg tror man må se litt an på enkeltmennesket når det ser sunnest ut. Noen kan jo være kjempetynne/spe og se friske ut, mens når andre nærmer seg samme størrelse ser de innhulte og syke ut. Hvorfor lurer du på dette egentlig?

Hmm, ser jo nå at det ble feil å bruke xy, jeg tenkte på arv og ikke kromosomer (er bare vant med å bruke x og y som ukjent ) Frisker opp litt gammel grunnskolepensum....Hva md O og o som arvestoff da? Har den ene av paret har Oo og den andre har OO kan det være 1/4 eller 3/4 sjanse alt etter hvordan man ser det. Hvis det er OO og oo er det 1/2 sjanse. Hvis det er Oo og Oo så er sjansene 1/4 i en eller annen retning og 1/2. I tillegg spiller jo dominansen inn.

__________________
Æ står han a!

Sist redigert av Kanutten : 30-10-10 kl 08:00.
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat