Vis enkelt innlegg
Gammel 04-05-09, 00:09   #67
StineK
Seniormedlem
 
StineK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Innlegg: 15.451
StineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastisk

Sv: Er fett og ketose farlig?

Opprinnelig lagt inn av Bacon, her.

Så, til et nytt spørsmål. Er det uheldig å være i ketose over lang tid? Med lang tid mener jeg mange år.

Jeg ønsker også å spise slik fremover. Og tenker da bla. på Vilhjalmur Stefansson som bodde hos eskimoene i 11 år. Han var antropolog og ville for ca. 100 år siden lære mere om eskimoene. Han forteller om et kosthold bestående av fisk - bla. laks - som en skjelden gang ble piffet opp med hvalspekk. Og i perioder var det bare selkjøtt tilgjengelig til å spise. Etter 11 år følte han seg sprek og rask, og fant ingen tegn på skjørbuk, hjerteproblemer, blodtrykksproblemer eller revmatisme. Dette på et kosthold helt fritt for grønnsaker og høyere innhold av proteiner enn ketogen kost har. (Les mer om dette i "Spis deg Sukkerfri" av Lars Erik Litsfeldt s. 148++)

__________________




Det er alltid hyggelig med besøk i Journalen min - StineK uten sukker, takk!
StineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat