Vis enkelt innlegg
Gammel 19-05-10, 22:11   #27
aliasdictus
Medlem
 
aliasdictus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 206
aliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvel

Sv: Høyfettkosthold og utholdenhet

Det var vel akkurat det svaret jeg trengte, og det svaret jeg egentlig visste ville komme Vitenskapen er altså ikke helt i mål enda. I så måte synd at myndighetenes kosthodsråd (bl.a) leses opp som vitenskap, og at vitenskap i så måte nærmest er for religion å regne. Snakk om at det finnes fundamentalister innen religion, så finnes det i hvert fall fundamentalister innen vitenskapens forskjellige retninger. Det ville kanskje vært interessant om Harald Eia kjørte en sesong hjernevask ift ernæring og kosthold.

Jeg får konkludere med , som Bittorres sier, alle er forskjellige, og det beste er vel å finne ut av ting selv.

En annen ting jeg har erfart, er at trenere og utøvere gjerne ligger noen hestehoder foran forskere ift å finne ut hva som virker, i hvert fall på ens egen kropp. Og så synes jeg det er en god bekreftelse å vite at det finnes toppidrettsutøvere, til og med ol-vinnere, som viser at det i praksis går an å prestere bedre enn det mye teori sier er mulig.

__________________
Never doubt that a small group of thoughtful, committed citizens can change the world. Indeed, it is the only thing that ever has. (M.Mead)
aliasdictus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf - Svar med sitat