Vis enkelt innlegg
Gammel 19-08-13, 13:19   #5
Veronicakar
Juniormedlem
 
Veronicakar sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2013
Hvor: Hordaland
Innlegg: 37
Veronicakar er på en erverdig vei

Sv: Ny på dette! Redusere inntak av karbohydrater

Opprinnelig lagt inn av roomarius, her.

Hei!

Jeg har lyst til å gå ned noen kilo i vekt. Jeg veier i dag 107 kilo, og er 187 cm høy. Jeg har i et par uker nå lagt om kostholdet mitt, og begynt å bevege meg mer. Jeg prøver å gå hjem fra jobb hver dag (døye 4 km), og tar meg en tur i fjellet en gang i uken.

Når det gjelder maten så spiser jeg nå tre lavkarboknekkebrød til frokost, og tre til lunsj. Til middag spiser jeg som før både fisk og kjøtt, men kutter ut alt av halvfabrikat, pasta, ris og poteter. I stede spiser jeg mer grønnsaker og salat.

Jeg er alt for glad i øl og snacks til at jeg klare å kutte dette helt ut i helgene. Brus drikker jeg ikke, men skal ikke se bort i fra at det i ny og ned vil bli litt potetgull, og ofte noen øl ute på byen i helgene. I tillegg vil det nok bli litt synding i helgene med litt poteter, pizza o.l. Jeg vil likevel være mer disiplinert og spise mindre av disse tingene nå, sammenlignet med tidligere hvor jeg ofte spiste meg stappet i helgene. Dette skal jeg slutte med

Vil jeg likevel kunne gå ned i vekt med dette kostholdet, dersom jeg er flink i uken, beveger meg mer (var veldig stillesittende tidligere)?

På forhånd, takk for svar!

Du kan jo prøve å lage deg en "cheatday".

En dag i uken får du enten drikke litt pils, ELLER spise pizza.
Ikkje 20 bokser øl og 3 pizzaer fra peppes; alt med måte!
men det kan gjøre prosessen litt enklere. Spesielt hvis det er selvkontrollen det står på.

Altså, du kan fint gå ned i vekt så lenge du kontrollerer inntaksmengden og fortsetter å er flink med mosjonen din!
MEN, du vil ha større vekttap av å bare sløyfe inn litt på uvanene som pilsen og pizzaene

Litt kos skal man ha, men hvor mye kos syns du er verdt det? veldig individuelt det der!

__________________


Veronicakar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat