Vis enkelt innlegg
Gammel 28-05-09, 16:00   #22
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Slanking the hard way, eller bruker dere slankemidler

Opprinnelig lagt inn av grønn, her.

Carisma:
Jeg har ingen av de problemene du nevner og går ikke på lavkarbo!
Og mange med meg, er jeg sikker på...

Så bra at du ikke har noen problemer med tradisjonelt kosthold ( hvis du med det mener poteter og korn).

Men de fleste av oss som er her inne er jo her fordi tradisjonelt kosthold gjør oss feks syke, overvektige, osv.
Jeg må spise lavkarbo resten av livet for å unngå diabetes 2, fordi jeg tåler ikke å spise mat som gir meg blodsukkersvingninger, som feks potet og helgrovt brød. Det er dette som har gjort meg overvektig, kroppen min skjønner ikke noe av kaloriteorien, ellers hadde jeg vel gått ned masse allerede som har levd på kaloriunderskudd i noen år... Men saken er at jeg har lagt på meg 20kg de siste 2 årene.

Jeg synes ikke det er vanskelig å leve lavkarbo / høyfett og trenger ikke masse erstatninger, jeg hadde klart meg på bare smør, kjøtt og fisk, ost og salatgrønnsaker! Men jeg har valgt å ta en bit 86%sjokolade nå og da og ha en boks splenda i skapet sammen med johannesbrødkjernemel til pannekaker. Dette bruker jeg ikke ofte, men jeg har det til nå og da.

Såklart skal jeg ned mange kilo, men jeg kan ikke bruke lavkalori ( kroppen forstår ikke det med mindre jeg spiser under 1000kcl i døgnet annenhver uke, hvilket ødelegger matabolismen) , og det vil jeg ikke, da går jo blodsukkeret opp og ned som en jojo... Jeg skal og må leve på ren mat uten sukker, mjøl og stivelsesrike grønnsaker resten av livet.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat