Vis enkelt innlegg
Gammel 23-11-09, 10:42   #28
Chess79
Medlem
 
Chess79 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 76
Chess79 er på en erverdig vei

Sv: Allergiutbrudd etter overgang til ketogen kost?

Opprinnelig lagt inn av wollafruen, her.

Jeg har på to måneder hatt to sterke allergiske reaksjoner. Plutselig utslett, helt vanvittig kløe og hovner opp i ansiktet spesielt. Første utbruddet miustenker jeg noen urter, andre gangen aner jeg virkelig ikke hva som kan ha trigget det.
Fra før er jeg "bare" pollenallergiker, har tålt alt av matvarer jeg har spist så langt i livet.

Jeg var hos lege i dag, for å få tatt en allergitest (blodprøve foreløpig), og han ba meg sjekke om det var andre jeg visste om som har fått noen utbrudd av allergisk art når de har forandret kosten så drastisk som vi gjør på ketolyse? Man kan jo plutselig utvikle allergi, uten at jeg kan så mye om dette her.

Erfaring, anyone?


Usj det der har jeg fått også!

Fikk det for 4 dager siden da det begynnte å klø under armhulene så utviklet det seg til utslett på armene. Masse små røde prikker som klør grusomt, klør også i hodet Og i går fikk jeg blemmer eller sår i munnviken

Jeg smørte på krem som lindrer kløe, og dexemsalve på armen..det hjalp. Lurer også på om jeg skal kjøpe allergitabletter også. Men det med sårene i munnen..hva kommer det av?? har da aldri hatt noe sånnt..!! Jeg ble noe lettet da jeg fant ut at dette må komme av ketosen..altså det allergiske reaksjonen. Jeg har ALDRI hatt allgergi mot noe, ikke mat heller..så synes dette er rart at det skal komme nå

Hva gjør dere med denne kløen..går det vekk om jeg går ut av ketosen?? Funker allergitbaletter mot dette.?? Noen ærfaringer??

Chess79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren/Atkins Svar med sitat