Vis enkelt innlegg
Gammel 08-06-07, 11:27   #24
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Atkins - selvpåført diabetes?

Er på jobb nå og får ikke svart deg på alt du spør om. Hvis ingen andre svarer kan jeg ta det når jeg kommer hjem i kveld.

Jeg skjønner at du er interessert, men jeg syns ikke slike ord og termer har noe i denne diskusjonen å gjøre. Det er for spesielt og for vanskelig for vanlige folk å skjønne. Selv om jeg er såpass sær at jeg skjønner ordene så forstår jeg ikke hva han prøver å si. Det er et eller annet med sammenhengen jeg ikke får tak i. Tror kanskje du må være ivrig legestudent eller lege for å forstå det. Men her var det vel ikke ment som almen info , men heller et lite munnhuggeri mellom themonk og Foggelen !

Jeg holdt mitt innlegg så fritt som mulig for ord folk ikke forstår. Jeg unngikk bevisst å ikke kommentere akkurat dette. Dessverre er det slik med mange leger (og studenter), at de ikke forstår at vanlige folk ikke skjønner bæret av hva de mener. De fleste leger har nom flere ganger i sin karriere møtt litt "tomme" blikk og blitt bedt om å oversette til et mer folkelig språk. Dess eldre de er dess flinkere vlir de til å skjønne det selv. Enten det eller så bruker de ordene for å hevde sin overlegenhet på temaet (det var det faktisk en lege som sa til meg).

Men som sagt, tiden er knapp, skal prøve å oversette siden !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat