Vis enkelt innlegg
Gammel 26-03-10, 14:46   #36
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Barn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Jeg syns det er merkelig at noen foreldere ofrer barnas helse for å unngå at de skiller seg ut. Husk på at helseproblemene som følger et høykarbokosthold vanligvis kommer i voksen alder, men grunnlaget og vanene blir lagt i oppveksten. Vi som foreldre har et enormt stort ansvar.



-

ENIG i dette og det VEGGPRYD skriver. Jeg skulle ønske flere TORDE å gå mot den store flokken og være litt "annerledes".dvs i dette tilfellet å være ekstra sunne og mye strengere på hva de faktisk får i seg. Jeg beundrer de som tør feks å ha sukkerfrie og sunne bursdager.
Det vi lærer barna våres er at de må være så like som mulig for å bli akseptert. det virker sånn...pass på å ikke skille deg for mye ut, du kan bli mobbet. Fokusere heller på aksept,respekt, kjærlighet og selvtillitt så vil ingen mobbes.
Istedenfor burde vi oppfordre til å være mer inviduelle og heller lære om variasjon, akseptere hverandre som vi er. Og beundre de som tør gå egne veier
Jeg lærer datteren min å lytte til kroppen og hvilken signaler den gir. Og skille på hva kroppen trenger og hva den "vil" ha. Altså hva som er godt for munnen og hva som er godt for kroppen...
Noen ganger lar vi "munnen" få bestemme..og kjenner etter hva det gjør med kroppen... og motsatt...
Hun føler seg mye bedre med lavkarbo mat. Og blir tilsvarende i ubalanse ved høykarbo. og ser selv sine reaksjoner (5 år)..Hennes helse er mitt og farens ansvar!!
Vi er ikke fanatiske, men mange tror vi er det. Det handler om deres fordømmelse og kritiske blikk på verden, (og ikke om at vi er sære).
Flere advarer meg mot dette kostholdet pga faren for mobbing/utagerende senere.
Men da vet de lite om min evne til kommunikasjon med datteren,og ikke minst hva vi faktisk spiser!!! mange dømmer kostholdet vårt uten engang å vite...
at det er noe hun lærer om og ikke blir prakket på. vi har mange samtaler om dette, her kreves det kunnskap om kosthold.
Jeg skulle ønsker flere foreldre kunne våkne og ta mer ansvar. Og hvis de ikke gjør det så trenger de ihvertfall ikke kritisere oss som gjør det!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/exercise/wE5swIX/]

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat