Vis enkelt innlegg
Gammel 20-08-10, 14:07   #2
Zecola
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 42
Innlegg: 23
Zecola er på en erverdig vei

Sv: Nybegynner. Trenger noen råd.

Umh, skal prøve å svare:

Banan = 110 gram, utav de = 24 gram karbo ca, karbo = no go i en lavkarbo kost som tar sikte på ketolyse. Banan øker blodsukkeret og fordi det er raske karbo så er det f.eks utmerket kilde for energi til folk som nettopp er ferdig med en treningsøkt. Det er i utgangspunktet ingen problem å spise en banan her og der i et generellt redusert karbo kost..men det er da altså for høy karbo å betrakte. Utover det så vil jeg i grunn ikke anbefale banan i noen kost egentlig, rask økning i blodsukker så får du masse energi, og detter like hardt ned når det er brukt opp :P Fordelen med banan etter trening er knyttet med kroppens behov i muskelbyggingen, har den ikke energi klarer den heller ikke bygge muskler and so on (så vidt jeg husker).

Kroppen din vil forsovidt ikke bli så veldig forvirret om den får mer karbo i noen måltider og mindre i andre, se på dags total energi inntak. Du nevner pannekaker til frokost (lavkarbo).. dette vil være en kilde for proteiner.. Havregrøten vil da seff være en god del karbo..

Men hvor mye proteiner, karbo, fett osv du har tenkt å legge deg på vet jeg ikke.. normalt sett er vel alt under 200 karbo per dag for "lavkarbo" å betrakte. Men da betyr det også nødvendigvis at resten av energien må komme fra noe annet

__________________


Zecola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Egen Svar med sitat