Vis enkelt innlegg
Gammel 02-11-06, 23:33   #50
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Optimale Smoothies

Opprinnelig lagt inn av Ziggy, her.

Joda, det kan nok være det, men samtidig må kroppen tilpasse seg et økt fettinntak. Husk at den i dagens kosthold ikke er vant til å behandle større mengder med fett, så galleblære mv. må justere porsjoneringen av bl.a. galle og andre enzymer som skal bryte ned og nyttiggjøre seg det fettet man tilfører kroppen.

Denne prosessen tar noe tid, og man kan føle seg litt smårar i kroppen mens den venner seg til endringen i næringsinntaket. Samtidig vil du merke at metthetssignalene blir sterkere om du har i deg for mye fett, for kroppen gir gir sterke signaler om når den har fått nok næring, i motsetning til med karber, som man kan spise omtrent til man "sprekker"...

Så mitt råd til deg er å ta det jevt og rolig, og la kroppen tilpasse seg det økte fettinntaket. Du vil nok samtidig merke at sultfølelsen blir mindre og mindre gjeldende, noe som og er en positiv effekt av et endret kostinntak.

Sig.

.

Joda, jeg vet det, men jeg spiser ganske mye fett fra før og har gjort det lenge ... jeg tror man kanskje har litt individuelle tålegrenser også, det er jo ikke alle det passer for å spise store (og da mener jeg store) mengder fett. Men det er ikke noe jeg vet da, jeg bare føler på meg at jeg ikke har behov for å spise enda mer fett og mindre karbohydrater enn jeg gjør. Men jeg vet ikke, kan godt hende jeg tar feil ...

Jeg kommer for øvrig fra en familie (morssida) som har veldig lav toleranse for smør (mormoren min blir kvalm av smør på brødskiva, og moren min klarer ikke å spise wienerbrød ... ), så det kan kanskje være en genetisk komponent her ...?

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat