Vis enkelt innlegg
Gammel 03-02-13, 15:14   #21
MiniMe!
Juniormedlem
 
MiniMe! sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 27
MiniMe! er på en erverdig vei

Sv: Februartråden 2013

Hei damer!
Nå trenger jeg virkelig litt hjelp og støtte fra dere!
Har i flere år nå hatt klippetro på lchf kostholdet. Reklamert og anbefalt det til alle som har villet gå ned i vekt eller forbedre kostholdet sitt. For meg er dette den eneste måte og gå ned i vekt på, da jeg har prøvd "alt annet" og ingenting har holdt/funket.
Så når jeg nå etter ammeslutt gikk inn i en ny runde med lavkarbo, var det med mer motivasjon enn noen gang tidligere! Jeg var så fast bestemt på å lykkes, og planla, veide, regnet ut og spiste meget fornuftig. Dette resulterte i -5kg ganske fort og jeg var sååå lykkelig. Så plutselig kom nedturen. Først en natt med infernalske smerter, etterfulgt av en hel helg med de samme smertene, mye oppkast, ingen matlyst, og til slutt sykehus innleggelse. Det ble konstatert MYE gallestein og høye leverprøver. Kroppen var helt i ulage og derfor et blodsukker som hadde hoppet fra 5,7 til 7,7 på 3 dager!!
På sykehuset ble jeg selvsagt spurt om hva jeg spiser, og jeg kunne ikke unngå å si lavkarbo. Det resulterte jo i en skikkelig skyllebøtte fra legene, som sa denne tilstanden min var veldig akutt og hadde oppstått fort, altså nå i det siste. Jeg fikk jo selvsagt streng beskjed om å kutte ut alt fett og være meget forsiktig med hva jeg putter i munnen!
Kvalmen har vedvart i over en uke + litt magesmerter. Og jeg har nå fått helt angst for mat!! HJELP! vet ikke helt hva jeg skal gjøre og hvordan jeg skal gå fram.
Trenger jo sååå sååårt å gå ned i vekt!!!

MiniMe! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat